tirsdag den 14. september 2010

Fucking Flink bustur


Jeg er dybt betaget af det arbejde, Arriva har gjort med deres Projekt Bedre Bustur. Har du ikke hørt om det, skal du checke det ud: Her er en offentlig transportudbyder, som i den grad er fucking flink. Og de har heldigvis fået drøngode resultater af at udvise flinkhed. Det har jeg fx skrevet om her (sidst i artiklen).

I dag fik jeg lov til at være sammen med Arriva-folket (se fx her). De tilbød at sætte hængeskilte op med Fucking Flink tekster og også uddele flyers med Fucking Flinke råd til folk om, hvordan man kan komme medpassagererne lidt mere ved. Til gengæld spurgte de mig, om jeg ville tage med som steward - og i øvrigt også hjælpe Arrivas stoppestedsværter med at få ideer til, hvad man kan gøre for at sprede flinkhed.

Mit billede af Arrivas Projekt Bedre Bustur er kun blevet bedre efter denne oplevelse. Her er en flok mennesker, som arbejder derude i forreste frontlinie, blandt passagerer som ikke altid er i det bedste humør. Og de gør en brav indsats. I regn og i rusk, trods brok og jævnligt underskud.

Jeg bukker mig i støvet for det overskud, I udviser.

Thorkild, Svend, Berit, Leif og alle jer andre skønne chauffører: I skaber busoptur, hver dag. Vi er mange - mange - der er jer dybt taknemmelige.

Bliv ved med det gode arbejde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar