fredag den 5. november 2010

Fucking Flinke Malene




Her en mail mere. Denne gang fra Malene. (Det er også hendes fotos).

Prøv at læse med:

Hej Lars,

hvor er det dog en fornøjelse af følge bevægelsen på FB og på din blog - du
har i dén grad ramt ned i noget! Godt gået, klap dig selv på skulderen!

En af de ting, jeg bed mærke i i bogen er din beskrivelse af, hvordan sådan
en tosproget type som dig føler dig flinkere, når du taler engelsk. Det er
altså kulturen som sådan. Er just kommet hjem fra et par uger 'over there'.
Og jeg bemærkede det. Og hvis der er noget, jeg ikke er, så er det
tosproget - medmindre det tæller, at man er vokset op på Sjælland af jyske
forældre?!

Nå, men selv om de er flinkere, så er det jo trods alt stadig kutyme, at
"restrooms are for guests only".

Så jeg blev så glad, da jeg kom forbi en lille butik, der bedst kan
beskrives som en blandet landhandel i en meget lille by, gjorde en dyd ud af
det modsatte. Tænkte, at du vil forstå at værdsætte det også...

Jeg husker nu byen for noget andet også - lige uden for butikken var der en
kunde, der kom over og spurgte til vores kamerataske. Om det var en
Crumbler? Og i så fald, om han lige måtte se den, for han overvejede selv at
købe sådan en, men havde kun set den på nettet? Ja for fa'n! Spørg dog! Den
slags sker altså heller ikke ret tit - og hvorfor kan vi ikke bare spørge,
når vi har et spørgsmål?

Alt for nu -
Malene

Tak, Malene. Du er en af dem, der gør Danmark MEGET flinkere. Flere af din slags!

P.S. Og hvor er dine fotos bare fede!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar