tirsdag den 19. oktober 2010

Fucking Flink hånd


På en løbetur rundt om Lyngby Sø har jeg taget mine to børn med. De cykler. Hurtigt.

På vej op ad en af broerne over Lyngby Åmose mister min 5-årige søn momentum. Halvvejs oppe ad den skrå rampe går han helt i stå.

Jeg kan se hans lille ryg stivne og hans små ben dingle. Han kæmper for at nå jorden og bremse cyklens tilbagerulning. Men broen er for stejl.

Cyklen begynder at trille baglæns.

Så rækker en hånd ud og griber min søns cykelsaddel. Hånden tilhører den midaldrende mand fra et ægtepar, som børnene overhalede lige før broen. Den midaldrende mands flinkhed redder min søn fra et styrt. Giver mine børn og mig en masse at snakke om og påskønne på vores videre vej rundt. Og gør i det hele taget den søndagsløbetur meget meget bedre.

Tak for at du gav en hånd!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar