mandag den 10. januar 2011

Overskud i bogbranchen


Malene sender en historie om overskud. I bogbranchen. Og det hører man jo ikke så meget til ellers. Det er – som Malene skriver – en historie, der viser, at man ved at gøre lidt mere end man bliver bedt om, kan bringe utrolig meget glæde.

Her er Malenes historie:

Det hele begyndte til receptionen ved udgivelsen af en bog, der hedder Fucking Flink. Receptionen foregik i en boghandel - en meget hyggelig en af slagsen - og der fangede mit blik en lille bitte bog med et fantastisk cover. Sådan et billede, der bare gjorde mig glad. Helt ned i maven.

Jeg får ikke ret tit den slags mavefornemmelser og ville egentlig gerne have billedet på min væg, så jeg fandt det engelske forlag bag bogen, skrev og spurgte, om de evt. kunne sende mig en plakat? Altså - det værste, der kunne ske var jo, at jeg blev ignoreret.

Men jeg fik et superflinkt svar. Blev glemt. Og skrev igen. Indgik så i en hyggelig og humoristisk mailkorrespondance med et menneske, jeg ikke kender. Pludselig havde jeg et par små plakater i min postkasse. Specielt udskrevet til mig. Det var flinkt - den rare dame på forlaget gjorde noget, som hun ikke behøvede, men som jeg bad hende om. Men det bliver bedre!

En uge senere fik jeg bogen tilsendt - med en forfattersignatur. Og som bonus en anden bog af samme forfatter. Også signeret. Ashley, som den super flinke dame på forlaget hed, gjorde så meget mere end hun behøvede - og jeg blev simpelthen så glad. Tænk, at en jeg ikke kender, valgte at gøre dette for mig.

Der er håb for menneskeheden!

ps. Det en rigtig fin lille historie. All my friends are superheroes. Altså. Den er også oversat til dansk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar