tirsdag den 16. august 2011

Spejderpiger gør fucking flinkt

Fucking Flink ruller. Og jeg får hver uge mails fra folk, som er i gang derude. Se nu bare denne, som jeg fik i går. Fra Dorte.

Kære Lars
Min gode kollega (og din ven) Malene var så flink at låne mig sit eksemplar af din bog (et eksemplar du havde dedikeret og signeret til hende).
Jeg lånte bogen fordi mine 18 søde spejdere (12-16 år) havde besluttet sig for at flytte sammen i spejderhytten en hel uge og være fucking flinke. De skulle selv sørge for mad, lektier, indkøb og tøjvask og ikke mindst hjælpe hinanden gennem hverdagens skærmydsler. Da de planlagde ugen var de tilfældigt kommet forbi et klistermærke hvor der stod fucking flink – og inspireret af dette blev ugen lagt i rammer. Siden kunne Malene så oplyse mig om at det med at være ”fucking flink” var en hel bevægelse – og hun lånte mig bogen, som kom ned i spejderhytten og hele fucking-flink-ugen blev brugt som godnat-højt-læsning. Alle var begejstrede for den moderne udgave af ”at gøre en god gerning” og ”være en god kammerat” som fucking-flink jo er. Nogen er åbenbart blevet så begejstrede for bogen at de har været så uflinke at beholde bogen.
Vi har ledt og ledt og efterlyst, men væk er bogen…
Så nu spørger jeg om du kan hjælpe med at fremtrylle et nyt dedikeret og signeret eksemplar til Malene. Vi betaler selvfølgelig gerne for både bog og porto…
Tak på forhånd
Med venlig hilsen
Dorte, Energiforum Danmark

Hvor er det stort, hvad spejderpigerne gør. Og hey: At der så lige ryger en bog, jamen det er noglegange prisen. Der er naturligvis én på vej i posten til Dorte, som hun kan give til Malene. De har begge været totalt overskudsagtige.

Og flink avler flink. Ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar