onsdag den 14. december 2011

Hvad hedder pedellen på din arbejdsplads?


Selv om de ikke står forrest i køen, når det handler om social anseelse, kan vi alle lære af dem, der står i forreste linje, når det drejer sig om at komme andre ved.

Kommis'en. Skolelæreren. Sygeplejerskerne. Og fyld selv flere på.

Mange af dem var engang i højstatus. Det er de ikke længere. Det burde de være.

Se her, hvad jeg fiskede frem på en side om sygeplejersker:

During my second year of nursing school our professor gave us a quiz. I breezed through the questions until I read the last one: "What is the first name of the woman who cleans the school?" Surely this was a joke. I had seen the cleaning woman several times, but how would I know her name? I handed in my paper, leaving the last question blank. Before the class ended, one student asked if the last question would count toward our grade. "Absolutely," the professor said. "In your careers, you will meet many people. All are significant. They deserve your attention and care, even if all you do is smile and say hello." I've never forgotten that lesson. I also learned her name was Dorothy.  
– Joann C. Jones

Ligesom man ser, at de virksomheder med mindst forskel på den højst- og den lavest-lønnede har større trivsel, kreativitet, succes og-jeg-skal-komme-efter-dig, vil jeg æde min venstre sko og bide i mit højre inderlår på, at steder, hvor ansatte ved, hvad pedellen hedder, har højere trivsel.

Hvad hedder pedellen på din arbejdsplads?

3 kommentarer:

  1. Jeg kender alle pedeller i min arbejdsplads, men ikke rengøringsassistenterne.

    Jeg hilser dem hver dag, men jeg har aldrig lært deres navne.

    SvarSlet
  2. Tusind tak for påmindelsen ;o)
    Godt nytår.

    SvarSlet
  3. Han hedder Linde. Rengøringsmanden hedder sunday.. Det synes jeg er ret forrygende og jeg er sikker på hans farfar var venner med Robinson Crusoe

    SvarSlet